Starostlivosť o vzťahy s verejnosťou (PR), prostriedky, aktivity

PR sú aktivity s cieľom presvedčiť verejnosť o kvalitách, porozumení a sympatiách, napomáhať pri zavádzaní nových výrobkov na trh, propagovať výrobky, o ktoré prestáva byť záujem. Medzi prostriedky PR patria:
– tvorba spravodajstva v pozitívnom hodnotení
– aktívne prezentácie predstaviteľov podniku
– informácie pre masmédiá
– zverejňovanie výročných správ
– verejnoprospešné aktivity
– podnikové znaky, vizitky, uniformy
– sponzoring
– poradenská činnosť

Konkrétne aktivity PR:
a) pozvanie – dodávateľov, zástupcov, zákazníkov, manželky spolupracovníkov
b) prednášky v školách a na zhormaždeniach
c) grátis akcie – deň otvorených dverí

Komentáre k článku Starostlivosť o vzťahy s verejnosťou (PR), prostriedky, aktivity (5)

  1. Efektívne prostriedky na udržiavanie vzťahov s verejnosťou zahŕňajú tvorbu spravodajstva, aktívne prezentácie predstaviteľov podniku, informovanie masmédií, zverejňovanie výročných správ, verejnoprospešné aktivity a sponzoring.

  2. Je etické, že firmy používajú PR aktivity, ako je sponzoring a verejnoprospešné aktivity, na zlepšenie svojho obrazu, aj keď možno nejde o ich hlavné zameranie?

  3. Hoci tieto PR aktivity môžu skutočne pomôcť zlepšiť obraz firmy, môže to byť kontroverzné, ak sú motivované primárne snahou o zisk bez skutočného záväzku k pozitívnym spoločenským prínosom.

  4. Ako sa môže verejnosť brániť proti manipulatívnym PR stratégiám, ktoré firmy používajú na získanie ich dôvery bez reálneho prínosu?

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥