- 1. Prechod začnite asi 15 m (50 ft), (alebo 10 % z hodnoty klesania), pred požadovanou výškou prechodu do horizontálneho letu. Napr. ak je požadovaná výška 3 400 ft, prechod do horizontálneho letu začnite v 3 450 ft.
- 2. Pritiahnite páku kolektívu do polohy pre cestovný režim. Nožným riadením udržujte kurz letu.
- 3. Pritiahnutím páky cykliky uveďte vrtuľník do polohy pre horizontálny let.
- 4. Pákou cykliky udržujte cestovnú rýchlosť.
Niekedy môže byť potrebné, aby ste prešli priamo z klesania do stúpania. Pre väčšinu ľahkých vrtuľníkov sú rýchlosti pre obidva režimy rovnaké. Preto zmena polohy bude malá. Je dôležité dôkladne sledovať, či sa v priestore okolo vrtuľníkom nenachádzajú iné lietadlá. Potom:
- 1. Jemne pritiahnite páku kolektívu do polohy pre stúpanie.
- 2. Nožným riadením udržujte kurz letu.
- 3. Pritiahnite páku cykliky k sebe a tým zdvihnete nos vrtuľníka do polohy pre požadovanú rýchlosť stúpania.
Aké sú kroky pre prechod z klesania do horizontálneho letu u vrtuľníkov?
Pre správny prechod z klesania do horizontálneho letu je potrebné začať meniť výšku približne 15 metrov pred požadovanou výškou, použiť páku kolektívu na zmenu režimu letu a nožné riadenie na udržanie kurzu, pričom celková poloha vrtuľníka sa mení jemne pomocou páky cykliky.
Je bezpečné učiť pilotov vrtuľníkov len pomocou simulátorov, bez skutočných letov?
Zatiaľ čo simulátory poskytujú bezpečné a kontrolované prostredie pre začínajúcich pilotov, všeobecne sa uznáva, že skutočné letové skúsenosti sú nevyhnutné pre získanie dôležitých praktických zručností a schopností reagovať na neočakávané situácie.