Zdvihnutie do visenia vykonajte normálnym spôsobom, vykonajte výhľadovú otočku. Natočte sa do kurzu dráhy, alebo proti vetru podľa toho, aký okruh budete lietať. Skontrolujte výkon potrebný pre visenie vrtuľníka. Vykonajte štandardný prechod do dopredného letu a stúpania a :
- 1.Vo výške 100m (350 stôp) nad zemou začnite stúpavú zákrutu o 90o. Vo výške 200 m (700 stôp) prejdite do horizontálneho letu.
- 2.Zatočte do kurzu „po vetre“ a na úrovni miesta pristátia vykonajte úkony pre polohu po vetre.
- 3.Keď je vrtuľník asi 45o za miestom pristátia, potlačte mierne páku kolektívu, klesajte a vykonajte zákrutu o 90o. Zároveň uveďte vrtuľník do polohy pre rýchlosť 100 km/hod. (60 MPH = 52 KTS).
- 4.Vo výške nie menšej ako 150m (450 stôp) nad zemou ukončite zákrutu na konečné priblíženie. Vyrovnajte ju vtedy, keď sa dostanete na predĺženú čiaru vzletu. Vo výške cca 100 m (300 stôp), pri rýchlosti 100 km/hod. (60 MPH = 52 KTS) a vo vzdialenosti asi 800 m pred miestom pristátia začnite zostup.
- 5. Postupne znižujte výšku a rýchlosť letu tak, aby ste sa nedostali do zašrafovanej časti bezpečnostného diagramu. Dodržujte uhol klesania. Zvoľte si miesto pristátia (najčastejšie je toto miesto zhodné s miestom vzletu) a rozpočet robte asi 15-20 metrov pred týmto miestom. Postupne prejdite až do zavisenia tak, aby ste pristáli na zvolenom mieste.
- 6. Vykonajte normálne pristátie.
Vo všeobecnosti sú stanovené ľavé okruhy, ale stanoviská riadenia letovej prevádzky často vyžadujú pre vrtuľníky okruhy pravé, aby ich oddelili od letúnov. Je pravdepodobné, že okruhy budete lietať v blízkosti iných lietadiel a preto je kontrola priestoru veľmi dôležitá. Pred každým prechodom do dopredného letu urobte kontrolné otočenie a dôkladne prekontrolujte priestor. Pri vzlete a priblížení využívajte rôzne vizuálne pomôcky ako napríklad vzdialené stromy, budovy a podobne pre dodržanie smeru a tvaru okruhov.