Oválny okruh tvaru dostihovej dráhy – Racetrack

Vykonajte zavisenie a prechod do stúpania presne tak, ako v ste ho vykonali v predchádzajúcom type okruhu. Potom:

  • 1. Vo výške 100 m (300 stôp) začnite stúpavú zákrutu o 180o do kurzu „po vetre“ do výšky 150 m (500 stôp AGL) nad zemou. Uhol náklonu by nemal prekročiť 15o a v skutočnosti by sa mal riadiť podľa aktuálnych poveternostných podmienok tak, aby bočná vzdialenosť vrtuľníka od miesta vzletu bola asi 800 m a jeho kurz opačný ku kurzu vzletu.
  • 2. V polohe „po vetre“ vykonajte kontrolu a úkony ako pred pristátím, aj keď zamýšľate urobiť len prelet.
  • 3. Keď je vrtuľník asi 45o za miestom pristátia, mierne potlačte páku kolektívu a začnite klesať. Zároveň začnite zákrutu o 180o, aby ste sa dostali na zostupovú rovinu vo výške 100 m (300 stôp) nad zemou, pri rýchlosti asi 100 km/hod (60 MPH = 52 KTS). Asi 800m pred bodom pristátia začnite zostup. Priblíženie a pristátie vykonajte ako v predchádzajúcom type okruhu.

Je veľmi dôležité, aby ste sledovali ostatnú prevádzku a dodržovali rozostupy medzi ostatnými vrtuľníkmi či letúnmi. Vzhľadom na to, že viacero vrtuľníkov, alebo lietadiel lieta po okruhu súčasne, môže dôjsť k situácii, že sa stretnete s turbulenciou v úplave.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥