Technická koncepcia R22
Vrtuľník R22, ktorý vznikol na rysovacej doske v malom hangáre na letisku v Torrance, má jednoduchú oceľovú a z ľahkých zliatin pozváranú konštrukciu. Konštrukcia je pokrytá plášťom z kovu a sklených vlákien. Model Robinson R22 má dvojlistý polokĺbový hlavný rotor, dvojlistý chvostový rotor na škrupinovom chvostovom pylóne a pristávacie lyžíny zvarené z kovu a ľahkých zliatin. Jeden piestový motor Lycoming bol inštalovaný v dolnej zadnej časti trupu. V pripojenej kabíne je miesto pre dvoch členov posádky.
Základné charakteristiky vrtuľníka R22 Beta
- Typ: dvojmiestny ľahký vrtuľník
- Posádka: pilot + 1 cestujúci
- Dĺžka: 28 ft 8 in (8.7 m)
- Hlavný rotor: ľavotočivý, dvojlistový
- Priemer hlavného rotora: 25 ft 4 in (7.7 m)
- Chvostový rotor: tlačný, dvojlistový
- Výška: 8 ft 11 in (2.7 m)
- Disková plocha: 497 ft2 (46.2 m2)
- Prázdna hmotnosť: 796 lb (389 kg)
- Plná hmotnosť: 920 lb (417 kg)
- Maximálna vzletová hmotnosť: 1,370 lb (635 kg)
- Motor: 1x Lycoming O-320-A2B or -A2C jednotný 4-piestový motor, 124 hp (93 kW)
- Objem hlavnej nádrže: 19.8 US gallons (75 litrov)
- Užitočný objem hlavnej nádrže: 19.2 US gallons (73 litrov)
- Spotreba: 27-33 l/hod, AVGAS 100
Výkony vrtuľníka R22
- Maximálna rýchlosť: 117 mph, 189 km/h, 102 kts
- Rýchlosť letu: 99 mph, 160 km/h, 86 kts
- Dolet: 240 mi (386 km)
- Servisný strop: 14,000 ft (4,267 m)
- Strop vznášania: 14,000 ft (2,133 m)
- Rýchlosť stúpania: 1,200 ft/min (6.1 m/s)
- Výkon: 0.095 hp/lb (0.147 kW/kg)
- Výdrž: priemerne 2 hodiny letu + 30 minútová rezerva
Dáta pochádzajú z Prevádzkovej príručky pilota Robinson R22 (R22 Pilots Operating Handbook) a z Letovej príručky lietadla (Rotorcraft flight manual), schválenej americkým úradom pre civilné letectvo FAA (Federal Aviation Authority). Jednotlivé verzie sa môžu parametrami drobne odlišovať.