Algoritmus tvorby podnikového plánu obsahuje 10 štádií:
- zostavovanie pracovného tímu – nie len pracovníci z podniku, ale aj externí pracovníci. Vedúci tímu nesmie byť autokrat, malo by sa pracovať brainstormingovou metódou.
- formulácia cieľov korporácie – najdôležitejšie štádium. Je ukončené, ak sú ciele kvantifikované do smerových úloh.
- prognózy – prognózovanie vývoja udalostí v podniku, najčastejšie na 5 rokov dopredu a ich porovnávanie s úlohami, ktoré majú operatívnejší charakter, aby sa odhalili medzery v podniku. Už počas 2. a 3. štádia možno vytypovať stratégiu podniku, tzv. Porterove stratégie:
- a) stratégia nízkych nákladov
- b) špeciálna stratégia
- c) diferenciačná stratégia
- interná diagnostiku podniku
- externá diagnostika podniku
- alternatívne stratégie
- vybrané stratégie
- hodnotenie – zhodnotia sa dôkladne jednotlivé vybrané stratégie, či budú pre podnik prínosom alebo nie. Zhodnotia sa aj zdroje.
- vypracovanie akčných plánov – vypracujú sa plány pre implementáciu stratégie.
- testovanie – po 6-10 mesiacoch sa zisťuje, či bol korporatívny plán dobre zostavený.