Potlačte páku kolektívu na doraz. Aby otáčky motora neprekročili maximálne povolené, pomaly znížte výkon motora na voľnobeh. Je dôležité vykonávať tieto pohyby plynulo, jemne, a viac-menej súčasne, aby ste mohli s predstihom predpokladať pohyby pákou cykliky, potrebné na korigovanie klopivého momentu na nos a nožného riadenia, potrebné na udržanie priamočiareho letu. Ručičky otáčok motora a rotora na zdvojenom otáčkomeri by sa mali v tomto okamihu rozdeliť.
Vrtuľník začne klesať. Pákou cykliky zvoľte polohu pre klesanie tak, aby ste zmenšili rýchlosť vrtuľníka na rýchlosť minimálneho klesania, odporúčanú výrobcom v letovej príručke. Pákou cykliky riadime smer a rýchlosť tak isto, ako v motorovom lete. Kolektívne riadenie riadi otáčky rotora a nožné riadenie udržiava vrtuľník v priamom lete. Let s „guľôčkou“ mimo rysiek zhoršuje aerodynamické vlastnosti vrtuľníka a následne má vplyv na doklz vrtuľníka.
Čo je autorotácia a ako je dôležitá pre bezpečnosť lietania vrtuľníkom?
Autorotácia je núdzový manéver používaný vrtuľníkmi pri výpadku motora, kde pilot využíva aerodynamické sily na udržanie otáčok rotoru a zabezpečenie kontrolovaného pristátia bez použitia motorového pohonu.
Je výcvik na autorotáciu dostatočne zahrnutý v štandardných leteckých školách?
Áno, výcvik na autorotáciu je zvyčajne zahrnutý ako základná súčasť pilotného výcviku pre vrtuľníky, pretože ide o kritickú zručnosť pre núdzové situácie, ktorá môže značne zvýšiť bezpečnosť pri lietaní.